HomeOver ons
Diensten
Intuïtief leiderschapKracht van je teamCommunicatie optimalisatieManagementstructuurIntuïtief trainerschap
Plan onze kennismaking

Communicatieoptimalisatie

Breng de huidige gesprekscultuur van je team of organisatie in kaart. Verander stapsgewijs naar heldere en efficiënte communicatie.

Jouw uitdaging

Meer efficiëntie minder vergissingen

Ben jij er ook van overtuigd dat vele vergissingen ontstaan door miscommunicatie? Helder communiceren naar collega's en naar klanten is ontzettend belangrijk en regelmatig ook echt moeilijk. De gesprekscultuur bepaalt mee hoe open of gesloten mensen spreken. Wil je hier verandering in? Dat kan.

Een gesprekscultuur veranderen doe je niet op één dag. Dit vraagt aandacht, tijd en doorzetting. Het resultaat is echter veelbelovend: mensen die zich meer verbonden voelen met elkaar, de organisatie en de klanten!

Plan onze kennismaking

Voor jou als je op zoek bent naar

Meer samenhorigheid

Er bestaan teveel clubjes en die leiden een eigen leven, ze ondermijnen de wij-cultuur.

Feedbackcultuur

Je ervaart als leidinggevende twijfel over hoe je teamleden het best aanspreekt. Teamleden spreken elkaar te weinig aan.

Samen constructief werken

Hoe krijg je gedemotiveerde teamleden opnieuw betrokken?

Klantvriendelijkheid

Klanten zijn gevoelig voor de sfeer die leeft in het bedrijf. Optimisme werkt aanstekelijk, hoe wakker je dit aan?

Dit traject omvat:

Onboarding

Kennismaking en leerdoelen definiëren

Pijnpunten helder maken

Verwachtingen afstemmen

Doelen en tussendoelen opstellen

Training Verbindende communicatie

Verbindende communicatie als basis tot meer betrokkenheid

Ieder team werkt samen rond verbinding

Begeleiding op maat en behoefte van iedere deelnemer

Intensieve training: praktijk en theorie ontmoeten elkaar

Ambassadeurs

Duurzaamheid betekent dat het geleerde levendig blijft

Laat medewerkers anderen trainen en begeleiden

Zichtbaarheid als ondersteuning (Posters, gadgets, ...)

Ondersteuning van de ambassadeurs

Training klantvriendelijk

Laat klanten meegenieten

Hoe omgaan met lastige klanten?

Constructieve communicatie via telefoon of e-mail

Oprecht luisteren naar de behoeften van klanten

Hoe we samenwerken

Authentiek, betrokken en creatief. Op deze manier werken wij met je samen. Met andere woorden: iedereen is zichzelf met zijn eigen wijsheid, samen zoeken we naar een derde alternatief als oplossing.

01

Kennismaking

Iedere persoon, team of organisatie heeft zijn eigenheid en doel. Vandaar dat we een kennismakingsgesprek belangrijk vinden. Tijdens dit moment verkennen we samen het speelveld en de cultuur zodat we een werkbare common ground vinden.

Hieruit definiëren we de behoefte en de meest geschikte aanpak die ook het beste past bij jou als leidinggevende. We nemen beiden de tijd om dit gesprek te laten landen. Vervolgens wordt een plan van aanpak en offerte bezorgd.

Verkenningsfase

We overlopen samen het voorgestelde plan. Wijzigingen of accenten worden gedeeld en we creëren een ideaal vertrekpunt van onze verdere samenwerking.

Effectiviteit en duurzaamheid zijn hierbij steeds stokpaardjes: waartoe leidt dit traject en hoe kunnen we dit bestendig implementeren in de dagelijkse werking? 

02
03

Samenwerking

Tijdens de samenwerking vinden we het belangrijk om de vinger aan de pols te houden: Zijn we op het juiste pad? Wat zijn de effecten op de werkvloer?

Op regelmatige basis zijn er contacten ter voorbereiding of nabespreking van het geleverde werk.

Afronding

Hoewel we voortdurend de vinger aan de pols houden, is een degelijke afronding van een traject een belangrijk gegeven: Wat was de oorspronkelijke vraag? Welke groeipijnen hebben we doorlopen en welke leercurve zien we? Hoe gaan we verder?

Duurzaamheid is voor ons belangrijk. We volgen op hoe het geleerde in de samenwerking wordt geïmplementeerd. Dit kan zijn door een nagesprek, opvolg e-mails en indien nodig een natraject of het doorgeven van interessante lectuur.

04

Klaar voor bewust* leiderschap?

* be-wust (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
het beseffen en kennen van het bestaan van iets of van zichzelf

Plan onze kennismaking

In een vrijblijvend online of telefonisch gesprek van 30min. toets ik met je af en luister ik naar behoeften en uitdagingen voor een beste aanpak.

2300 Turnhout
BTW BE0849.808.288

hallo@intuitiefleiderschap.be
Diensten
Intuïtief leiderschapKracht van je teamCommunicatie optimalisatieManagementstructuur Intuïtief trainerschap
Navigatie
Over onsContactBlog
© 2024 FAN Coach, alle rechten voorbehouden. Privacy & voorwaarden
InstagramFacebookLinkedIn